marți, 11 octombrie 2016
LOVE, LIES (2016) - subtitrare in romana
Park Heung-sik, regizorul memorabilului “My Mother, the Mermaid” dar si
al recentului “Memories of the Sword”, schimba decorul si tematica,
alegand pentru noul sau film o poveste tulburatoare plasata in ultimii
ani ai Ocupatiei japoneze in Joseon. Dar “Love, Lies”, caci despre el
vorbim, e mai mult decat o poveste tragica despre iubire, gelozie si
tradare, si asta pentru ca fundalul povestii e unul ce nu a mai fost
abordat in cinematografia coreeana: nasterea genului muzical “pop” (desi
suna cam atemporal raportat la anul 1944) – poate mai corect ar fi sa-i
spunem muzica usoara sau de cabaret, si ciocnirea acesteia cu muzica
traditionala coreeana, prin analiza impactului asupra mentalitatii
epocii si a perceptiei populare. In plus, asistam la nasterea
fenomenului impresarierii in lumea muzicala coreeana, filmul gravitand
in jurul uneia din primele Agentii de talente din Coreea (pe atunci inca
Joseon). Chiar daca povestea este una fictiva, scenariul fiind excelent
construit de o echipa de 3 scenaristi (Jeon Yoon-soo – Portrait of a
Beauty, My Girl and I; Song Hye-jin – My Mother, the Mermaid si
debutantul Ha Young-joon), acesta e foarte bine integrat in atmosfera
epocii prin relationarea personajelor fictive cu cele reale, cum e cazul
unei celebre cantarete de cabaret din acele vremuri, Lee Nan-young,
care in 1935 vindea peste 50.000 de copii ale melodiei “Lacrimile
Mokpo-ului” si care in film e “idolul” protagonistelor. Filmul a avut
incasari de 3,1 milioane de dolari la box-office, distributia fiind una
cu vedete de prima mana ale micului si marelui ecran: Han Hyo-joo (Love
911, Always, Masquerade) care are din nou un rol superb, de aceasta data
al unui personaj antagonic, ce oscileaza intre negativ si pozitiv, dupa
rolul negativ din Masquerade; Yoo Yoon-seok, ce revine pe marele ecran
dupa comedia de succes Mood of the Day, si Chun
Woo-hee, o actrita aproape exclusiv de film, deja consacrata dupa
roluri din filme precum “The Wailing”, “The Piper”, “Mother” si mai ales
“Han Gong-ju”. Cei trei protagonisti au aparut toti in “The Beauty
Inside”, avand roluri scurte (cine a vazut filmul stie despre ce este
vorba). In rolurile secundare vedem actori de top, precum Park
Sung-woong (de aceasta data desi e un inspector japonez de politie crud,
e mult mai temperat fata de rolul anterior din “The Deal” sau “For the
Emperor”), Lee Han-wee (nostim ca intotdeauna) sau Jang Young-nam, o
actrita de roluri secundare constant prezenta in mari succese de casa,
precum “Ode to My Father”, “The Classified File” sau “A Werewolf Boy”.
Productia a fost apreciata de critici pentru modul meticulos in care a
reconstituit Seulul anilor ’40, cu redarea corecta a unor locatii asa
cum au fost ele in epoca, pentru costumele si muzica sa, dar si pentru
interpretarea actorilor si originalitatea scenariului. CONTINUAREA AICI
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu